Friday, June 10, 2011

Maktab Irsyad IM bincang agenda masa depan


Jumaat 10 Jun 2011


Mesyuarat pertama Maktab Irsyad IM selepas Jawatankuasa Hal Ehwal Parti menerima penubuhan Parti Kebebasan dan Keadilan (PKK)  pada Rabu lepas telah membincangkan empat isu penting.


Perbincangan berkisar mengenai kaedah bagi memastikan kebebasan PKK dalam membuat keputusan politik dan pentadbiran.  Turut dibincangkan ialah bagaimana sokongan dan kerjasama di antara IM dan PKK dapat diwujudkan di wilayah-wilayah, termasuk memanfaatkan  pejabat IM di wilayah untuk kegunaan PKK.

Mesyuarat juga berbincang mengenai jadual pemilihan Majlis Syura bagi menggantikan Dr. Essam El-Erian, Dr. Mohamed Saad al-Katatni dan Dr. Mohamed Morsy yang telah meninggalkan kerusi mereka bagi memimpin PKK.


Senarai calon PKK bagi pilihanraya parlimen yang akan datang pada bulan September turut diteliti. Senarai bakal calon  telah disediakan melalui pemilihan dalaman di pelbagai bandar dan wilayah.   

Mesyuarat turut membincangkan cadangan dialog di antara IM dan Dewan Nasional untuk Perubahan (NAC). Dialog tersebut bertujuan untuk menubuhkan satu perikatan nasional dan senarai calon yang disepakati di dalam pilihanraya.

http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=28701

 

My Blog List

FIKRAH & DAKWAH Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template