Sunday, April 3, 2011

Mursyidul Am IM Merasmikan Markaz IM di Alexandria


Jumaat, 1 April, 2011

Mursyidul Am Dr. Mohamed Badie merasmikan Markaz IM di Alexandria pada petang Rabu. Sebilangan pemimpin IM turut hadir termasuk Gomaa Amin, Naib Mursyidul Am Mohamed Abdel Monem, Hassan Ibrahim dan Mohamed Sowidan.

Mursyidul Am telah bertemu sejumlah pemuda dan pemimpin di Alexandria. Beliau mengulas tentang projek pembangunan kerja IM, sambil menyebut setiap ahli mestilah mengambil bahagian dalam tugas membina kerja IM dalam fasa Mesir yang bersejarah ini.

Beliau menegaskan bahawa pemuda telahpun mengambil peranan dalam penulisan sejarah Mesir sambil menyebut yang IM akan menyusun kem-kem buat pemuda selepas era kejatuhan Mubarak dan rejimnya. Beliau menekankan yang perkhemahan ini sangat penting dalam membina keperibadian dan watak ahli IM.

Beliau juga menyatakan kepentingan untuk mengembangkan karya media IM dan turut mengisytiharkan bahawa mereka akan menubuhkan sebuah saluran TV satelit dan menerbitkan sebuah akhbar.

Beliau menyeru para pemuda untuk menghargai dan memahami pandangan-pandangan yang berlawanan dan berkata: "Kita harus terus istiqamah dalam mencapai yang terbaik untuk misi kita dan kita akan menganjurkan banyak pertemuan dengan para pemuda dan pemimpin IM untuk mendapatkan pandangan sebanyak mungkin bagi membangunkan kerja kita."

Pada akhir pertemuan itu pemuda-pemuda telah mendesak Mursyidul AM IM agar mereka boleh memperbaharui janji setia mereka kepada beliau, memandangkan keadaan keselamatan sewaktu rejim lalu telah membuatkan mereka sukar untuk melakukannya.

http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=28315
 

My Blog List

FIKRAH & DAKWAH Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template