Tuesday, April 17, 2012

Kenyataan Akhbar daripada IM dan Parti Kebebasan dan Keadilan



 









Ikhwan Muslimin dan Parti Kebebasan dan Keadilan  ingin melahirkan perasaan terkejut dan hairan   dengan keputusan  Jawatankuasa Tertinggi untuk Pemilihan Presiden yang menolak rayuan yang difailkan oleh Ir. Khairat Shater calon dari IM dan parti  dalam pilihan raya presiden.

Lebih-lebih lagi kerana keputusan untuk menolak rayuan itu datang selepas penyerahan semua hujah dan asas hukum perundangan dan kehakiman, termasuk tafsiran Mahkamah Agung Tentera yang menolak Ir. Khairat Shater, termasuk kes tentera baru-baru ini yang dikaitkan oleh Jawatankuasa dalam membuat keputusan untuk mengecualikan beliau daripada senarai awal, dan kemudian enggan untuk menerima rayuan walaupun semua hujah-hujah undang-undang telah dibuat oleh peguam.

Memandangkan sekarang adalah peringkat paling getir dan penting, IM dan Parti Kebebasan dan Keadilan mengisytiharkan bahawa mereka tetap meneruskan pertandingan bagi jawatan presiden bagi Mesir melalui calon mereka yang baru Dr. Mohamed Morsi yang membawa pendekatan dan aspirasi yang sama dalam usaha untuk mencapai kemaslahatan negara yang lebih tinggi dan menjaga hak-hak rakyat.

IM dan Parti Kebebasan dan Keadilan ingin menegaskan bahawa mereka mempunyai agenda untuk membangunkan semula negara dalam pelbagai lapangan. Calon mereka mendokong agenda ini yang akan disokong oleh rakyat Mesir. IM dan Parti berusaha untuk mencapainya bagi membawa Mesir menuju kepada keamanan yang sebenar, dan seterusnya Mesir akan mengambil tempat yang sepatutnya di kalangan umat Islam dan bangsa Arab.

Allah adalah di sebalik segala tujuan. Dialah yang memberikan petunjuk kepada jalan yang benar.


Ikhwan Muslimin                                                                 Parti Kebebasan dan Keadilan

Kaherah: 5 Jamadil Awal 1433 Hijrah bersamaan dengan 17 April 2012 Masihi

 

My Blog List

FIKRAH & DAKWAH Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template