Monday, May 23, 2011

Mursyid Am: IM berpegang kepada Prinsip Masyarakat Madani


Isnin 23 Mei 2011

Dr. Mohamed Badie, Mursyid Am IM menegaskan IM mahukan masyarakat madani yang berlatar-belakangkan Islam. Tegasnya lagi, IM tidak mendahului atau di belakang rakyat Mesir, sebaliknya sentiasa bersama mereka di masa kesusahan.

Ketika memberikan ucapan di hadapan ribuan yang menyertai majlis perasmian Ibu Pejabat IM, beliau berkata, “ Setiap ahli IM, lelaki, wanita, pemuda dan pemudi menwarkan khidmat mereka kepada negara, bukan sahaja di Mesir tetapi juga seluruh dunia melalui pelbagai jawatankuasa”.

Beliau menambah, ini adalah detik bersejarah di mana semua pihak bekerjasama untuk membina semula Mesir dan mebangunkannya. Semua pihak diseru untuk bekerja keras mempertahankan revolusi dan tuntutan-tuntutannya.

Beliau menambah, “ Peranan Mesir di arena antarabangsa dahulunya telah pudar, tetapi Allah telah mengembalikan kedudukannya, tentera kini memainkan peranannya yang sebenar manakala rakyat Mesir, institusi Azhar dan Gereja kini dihormati semula.

Dr. Badie menegaskan semua rakyat Mesir berbangga sebagai warga Mesir selepas kejayaan revolusi dan pengorbanan para syuhada’.

Beliau menyifatkan kehadiran perwakilan daripada pelbagai kumpulan politik nasional di majlis perasmian Ibupejabat IM sebagai simbol kecintaan kepada Mesir. Ujarnya,” IM telah menderita seperti semua rakyat Mesir yang lain tetapi kami tetap tidak berganjak dan ahukan Mesir memainkan peranannya.”

Menurutnya, IM sedang berusaha memerangi sebarang usaha untuk merosakkan imej Islam dan Mesir dan setakat ini, IM dengan bantuan Allah telah berjaya memastikan imej Mesir tidak tercemar.

Dr Badie berdoa agar Allah menyempurnakan kegembiraan kita dengan memberi kemenangan kepada rakyat Syria, Yeman dan Libya bagi membolehkan mereka memperolehi hak-hak asasi mereka.

http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=28615
 

My Blog List

FIKRAH & DAKWAH Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template